سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :0
کل بازدید :28773
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/30
3:18 ع


نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر

در این مطلب مجله اینترنتی یوتک نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند، را آورده است امیواریم مفید واقع شوند..

ما در اینجا 7 کار را که باید هر آرایشگری برای زیباتر کردن عروس خود انجام دهد را بیان کرده ایم که با توجه کردن به این نکات مطمئن باشید که در نهایت عروسی زیبا با چهره و نگاهی کاملا جدید و خاص خواهید شد.

زمانی که روز عروسی فرا می رسد معمولا بزرگترین دغدغه برای عروس چگونگی آرایش موها و صورت او می باشد و باید گفت این که در نهایت مدل موها و آرایش و زیبایی عروس به چه صورت می شود بحث اصلی میان مهمانان مجلس عروسی می باشد. ما در اینجا 7 کار را که باید هر آرایشگری برای زیباتر کردن عروس خود انجام دهد را بیان کرده ایم که با توجه کردن به این نکات مطمئن باشید که در نهایت عروسی زیبا با چهره و نگاهی کاملا جدید و خاص خواهید شد.

تزئین روی موی عروس :

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر

بعد از آنکه درست کردن مدل موها به پایان می رسد آراستن موها با استفاده از گل های تازه مانند ارکیده ، گل رز و یاس و یا استفاده از انواع وسایل تزئینی بر روی آن کار بسیار جالبی می باشد. این کار باعث ایجاد جذابیت بیشتر در نگاه و زیبایی چهره و حتی مدل لباس عروس خواهد شد.

اضافه کردن مو :

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر

در این مرحله به جاهایی از سر که موی کمتر دارند و معمولا جلوی سر اینگونه می باشد مو اضافه می کنیم. با این روش به راحتی حجم مو را بالا می بریم و در نهایت هر طور که بخواهیم مو را درست می کنیم .می توان از رنگ ها و مدل های گوناگونی برای موی اضافی استفاده کرد .مثلا می توان از موهایی به شکل بافت های بسیار ریز برای اضافه کردن لابه لای موهای جلوی سر استفاده کرد .استفاده از موهای اضافی باعث می شود تا شما با چهره ای کاملا متفاوت و نگاهی تازه و منحصر به فرد در شب عروسی حاضر شوید.

آرایش با رنگ پاش :

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر

باید گفت این تکنولوژی در آرایش مخفی نگه داشته شده و از آن تنها برای آرایش مدل ها و ستارها استفاده می شود . این در واقع یک آرایش است که بر روی پوست با استفاده از رنگ پاش ( یک دستگاه تفنگ بادی ) استفاده می شود که این به جای استفاده از اسفنج ها و برس های اسپریی می باشد. با کمک آن یک لایه نازک از آرایش به صورتی کاملا مات روی پوست به وجود می آید و بعد از آن ادامه آرایش کردن بر روی آن بسیار آسان می شود و باید گفت این روش به دلیل تماس نداشتن مستقیم دست با پوست یک روش کاملا بهداشتی می باشد.

ایجاد طرح روی بدن :

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر،آرایش عروس,زیباتر کردن عروس,عروسی زیبا

در این مرحله از آرایش عروس به طراحی نقش و نگار و خال کوبی بر روی پوست عروس پرداخته ایم که حتی می توان از این روش به جای استفاده از انواع جواهرات سنگین بهره برد. این کار را می توان روی پیشانی و یا پشت دست انجام داد. برای ایجاد این مدل طراحی ها باید به رنگ لباس و رنگ استفاده شده برای طراحی دقت شود که با هم هماهنگ بوده و در نهایت باید گفت این مدل آرایش کاری بسیار خاص و برجسته می باشد.

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر،آرایش عروس,زیباتر کردن عروس,عروسی زیبا

آرایش دائمی :

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر،آرایش عروس,زیباتر کردن عروس,عروسی زیبا

این روزها عروس ها ترجیح می دهند آرایش صورت آنها طوری انجام گیرد که برای یک مدت طولانی ثابت بماند و از بین نرود . بنابراین ، ما شما را با یک تکنیک آرایش جدید که شبیه به یک تاتو دائمی می باشد آشنا می کنیم. این روش که کاملا تخصصی می باشد کمک می کند تا برای طراحی ابرو ، چشم ورنگ لب  فقط از یک سوزن استریل استفاده کنید و سپس آرایش را به مانند ایجاد خال کوبی ادامه دهید. هنرمندان بزرگ آرایشگر در این روش از یک سوزن برای پر کردن رنگ یا افزایش حجم یک نقطه خاص از صورت استفاده می کنند . رژ لب به صورت دائم روی لب باقی می ماند و باید گفت همه چیز حتی رنگ ابرو و خط چشم هم تا مدت های طولانی که غیر قابل باور است از بین نخواهد رفت .

اصلاح عیوب در آرایشگری :

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر،آرایش عروس,زیباتر کردن عروس,عروسی زیبا

همانطور که از نام آن پیداست، در این مرحله از آرایش عروس باید تمامی عیب های صورت عروس را با استفاده و بهره گیری از انواع سایه ها از بین برد . این که شما به سلیقه و انتخاب خود و با توجه به مدلی که به چهره ی شما می آید می خواهید گونه های چاق خود را به استخوانی تبدیل کنید ، صورت گرد را به شکل  بیضی درآورید و یا بینی کوچک را به بزرگ تبدیل کنید فرق می کند.در کل باید گفت اصلاح کردن عیب های صورت کار بسیار آسانی است و باید گفت مهمترین نکته در کسب موفقیت در این مرحله این است که عروس از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد.

طراحی ناخن عروس :

نکات طلایی و بسیار مهم که باید در آرایش عروس رعایت شوند+تصاویر،آرایش عروس,زیباتر کردن عروس,عروسی زیبا

 

طراحی ناخن های زیبا و بلند، همواره جزء بهترین و مهمترین قسمت های آرایش عروس می باشد .بعضی از دختر خانم ها آنچنان ناخن های بلندی ندارند که بتوان  روی ناخن آنها طراحی انجام داد و باید از ناخن های مصنوعی استفاده کرد و برای این کار باید آنچنان در اندازه و چسباندن آنها دقت کرد که کاملا طبیعی به نظر برسند. طرح و رنگ ناخن خانم ها معمولا بسیار به چشم می آید مثلا فرض کنید خانمی را که بر روی فرش قرمز می رود و باید دستش را برای احترام بالا ببرد که به این ترتیب حتما مدل ناخن های او بسیار قابل توجه می باشد. چگونگی طرح و رنگ روی ناخن یکی از بزرگترین هنرها می باشد که در ابتدا به ناخن زرق و برق می دهند و سپس تقوش زیبایی چون انواع گل ها و سنگ های بلوری و…روی آن می اندازند.

مدل موی عروس|آرایشگری عروس

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

خواص سماق و فواید استفاده از آن

در این قسمت با خواص سماق و فواید استفاده از آن همراه غذا آشنا می شوید..

 

سماق، به عنوان چاشنی برای بسیاری از غذاها به کار می‌رود و دارای خواص دارویی فراوانی، از جمله رفع درد دندان، تقویت لثه، برطرف نمودن تب،‌ نقرس و رماتیسم است.

 

سماق، یکی از اقلام چیدنی بر سر سفره هفت سین است که نماد رنگ (طلوع خورشید) و مزه زندگی است.

 

سماق، درختچه‌ای است به ارتفاع 4- 3 متر که شاخه‌های جوان و دمبرگ‌های آن را موهای ریزی پوشانده است. گل‌های آن، حنایی رنگ است و در حدود 10 سانتی‌متر طول دارد و دارای میوه‌های خوشه‌ای شکل به رنگ قرمز و قهوه‌ای است که ابتدا طعم آن گس بوده و پس از رسیدن ترش می‌شوند.

 

نام علمی سماق Rhus coriaria است که در قدیم به آن “سماک” نیز می‌گفتند. در حقیقت فارسی آن سماک و عربی آن سماق است.

 

میوه‌ی سماق پس از کوبیدن به عنوان چاشنی، همرا با غذاهایی مانند کباب استفاده می‌شود.

 

 

خواص دارویی سماق:

• برای بیماران دیابتی مفید است، زیرا یکی از عوامل به وجود آمدن عوارض مختلف در دیابتی‌ها، ترکیب گلوکز با پروتئین‌های حیاتی بدن است که به تغییر ساختار شیمیایی و عملکرد این پروتئین‌ها می‌انجامد و مطالعات نشان می‌دهد که سماق تا 81 درصد از بروز این فرآیند پیشگیری می‌کند.

• دارای طبیعت سرد و خشک است.

• برای درد دندان مفید است.

• تحریک کننده اشتها است.

• باعث تقویت لثه می‌شود.

• به دلیل داشتن تانن فراوان، قابض و پاک کننده معده است.

• برای دستگاه گوارش خاصیت آنتی‌ بیوتیکی دارد.

• ادرارآور است.

• برطرف کننده تب است.

• برطرف کننده نقرس و رماتیسم است.

• خون را تصفیه می‌کند و مواد زائد خون مانند اوره را دفع می‌کند.

• در قدیم، برگ درخت سماق را دم کرده و برای سیاه کردن مو از آن استفاده می‌کردند.

• چای سماق برای کاهش تعریق به کار می‌رود.

• غرغره دم کرده سماق برای ورم گلو و دهان مفید است.

 

 

هشدار

• خوردن سماق تازه باعث مسمومیت می‌شود. فقط باید خشک آن را مصرف نمود.

• مصرف بیش از اندازه سماق، مسمومیت‌ زاست.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 


  
  

قرص دومپریدون،مصارف و عوارض آن

در این قسمت با قرص دومپریدون،مصارف و عوارض آن آشنا می شوید:

دومپریدون (به انگلیسی: Domperidone) که با نامهای تجاری موتیلیوم و موتینرم (Motilium, Motinorm) هم شناخته می‌شود، دارویی است ضددوپامینرژیک که معمولاً یا برای درمان تهوع و استفراغ بکار می‌رود، یا برای تحرک و منظم کردن حرکت دستگاه گوارش (داروی پروکینتیک) و یا برای تحریک نمودن شیردهی بکار می‌رود.

موارد استفاده

درمان بیماریهای گوارشی

شواهد موجود نشان می‌دهد که دومپریدون اثر ضد استفراغ دارد.برای درمان تهوع و استفراغ، همانطوری که از متوکلوپرامید، سیکلیزین (که یک آنتی‌هیستامین است) و اندانسترون (که یک مسدود کننده زیرگروه سوم گیرنده پنج هیدروکسی تریپتامین(سروتونین) 5HT3 است) استفاده می‌شود، دومپریدون هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی کشورها، بعنوان اولین دارو در درمان استفراغ تجویز می‌شود، البته در آمریکا هنوز مجوز مصرف نگرفته است.

بر خلاف متوکلوپرامید که در بیماران مبتلا به پارکینسون منع مصرف دارد، از دومپریدون می‌توان در درمان استفراغ بیمار پارکینسونی هم استفاده کرد چون که دومپریدون از سد خونی-مغزی نمی‌گذرد.

در درمان گاستروپارزی (نوعی فلج حرکت و تخلیه معده)و ریفلاکس نوزادان از دومپریدون استفاده شده است.

در کانادا، استفاده از این دارو برای درمان علامتی اختلالات حرکتی دستگاه گوارش فوقانی که بعلت گاستریت مزمن، گاستریت تحت‌حاد و گاستروپارزی دیابتی ایجاد شده‌اند، به رسمیت شناخته شده.

عوارض دومپریدون

در بعضی موارد نادر، دیده شده است که تزریق وریدی دومپریدون منجر به نامنظمی قلب و ایست قلبی شده است. چنین عوارضی باعث شده که در بعضی از کشورها نوع تزریق وریدی آنرا جمع‌آوری نمایند.

در استرالیا ادعا شده در بیمارانی که یا بیش از 30 میلی‌گرم در روز دمپریدون مصرف می‌کنند و یا سنشان بالای 60 سال است، خطر مرگ ناشی از ایست قلبی یا آریتمی‌های بطنی نسبت به افراد معمولی بالاتر است.

شیردهی

در انسانها، هورمون پرولاکتین شیردهی را تحریک می‌کند و دوپامین ترشح شده از هیپوتالاموس، اثر جلوگیری کننده از رها شدن پرولاکتین را داراست. چون دومپریدون اثر ضد دوپامینی دارد، باعث افزایش ترشح پرولاکتین و به دنبال آن افزایش ترشح شیر از غدد پستانی می‌شود. البته این اثر دومپریدون باعث نشده است که در هیچ کشوری بعنوان داروی افزاینده شیردهی به رسمیت شناخته شود و بکار بردن این چنینی دومپریدون نوعی استفاده? بدون منبع در پزشکی تجربی محسوب می‌شود.[7][8] با توجه به اینکه این دارو در شیر مادر ترشح می‌شود و مطالعه? قطعیی در مورد اثر آن روی کودکان شیرخوار منتشر نشده است، استفاده از آن بعنوان افزاینده شیر، مورد تایید نیست. حتی در مقاله‌ای ادعا شده که خطر تشنج در نوزادانی که مادرانشان دومپریدون خوراکی استفاده کرده بودند، افزایش می‌یابد.

 

تداخلهای دارویی

  • آنتی‌کولینرژیکها، مثلاً هیوسین، باعث کاهش اثر دومپریدون می‌شوند.
  • ضد قارچهای آزول (Azole antifungal drugs)، مثلاً کتوکونازول، ممکن است باعث افزایش غلظت دومپریدون شوند. علت آن اینستکه این داروها می‌توانند بعضی از زیر گروههای آنزیم سیتوکروم پی 450 را کم اثر کنند که منجر می‌شود دومپریدون با سرعت کمتری متابولیزه شود.
  • مهارکننده‌های پروتئاز، که در درمان اچ‌آی‌وی/ایدز بکار می‌روند، غلظت دومپریدون را افزایش می‌دهند.
  • آنتی‌بیوتیکهای ماکرولید، مثلاً اریترومایسین، باعث افزایش غلظت دومپریدون می‌شوند.
  • مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAO Inhibitor)، مثلاً ایزوکاربوکسازید، نباید همزمان با دومپریدون بکار روند.
  • نفازودن (Nefazodone)، که یک داروی ضد افسردگی از خانواده مسدودکننده‌های سروتونین است، غلظت دومپریدون را می‌افزاید.
  • چون دومپریدون خاصیت پروکینتیک (تسهیل کننده حرکات روده) دارد، نباید با انواعی از دارو مصرف شود که آهسته‌رهش (Sustained release) ویا با پوشش روده‌ای (Enteric coated) هستند.
  • خنثی کننده‌های اسید معده نباید همزمان با دومپریدون داده شوند.
  • داروهای ضد موسکارینی مثل آتروپین، که اثر آنتی‌کولینرژیکی دارند و اپیوییدها مثل مرفین، ضد (آنتاگونیست) دومپریدون هستند.
  • مصرف دومپریدون ممکن است اثر داروهای دوپامینرژیک را از بین ببرد، مثلاً ممکن است اثر پرگولید و یا بروموکریپتین را خنثی کند.

موارد منع مصرف

  • خونریزی دستگاه گوارشی فوقانی یا تحتانی.
  • انسداد روده و یا سوراخ شدگی آن.
  • وجود آسیب در کبد.
  • تومور ترشح کننده? پرولاکتین (پرولاکتینوما).
  • حساسیت به ترکیب شیمیایی دومپریدون.
  • تومور هیپوفیزی آزاد کننده پرولاکتین.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 


  
  

با خواص گیاه بامیه و فوایدآن برای سلامتی بیشتر آشنا شوید

در این مطلب با خواص گیاه بامیه و فوایدآن برای سلامتی بیشتر آشنا خواهید شد:

 

بامیه سرشار از اسید فولیک، ویتامین هایA وC است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروهB ، منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی می باشد.

 

ارزش غذایی نصف لیوان بامیه پخته:

 

25کالری دارد؛ پس کم کالری است.

2 گرم فیبر دارد؛ منبع خوبی از فیبر است.

460 واحد ویتامینA دارد؛ منبع خوبی از ویتامینA است.

130 میلی گرم ویتامینC دارد.

50 میلی گرم کلسیم دارد؛ منبع خوب کلسیم که ضد پوکی استخوان است.

256میلی گرم پتاسیم دارد؛ که ضد فشار خون است.

 

 

اثرات مواد مغذی موجود در بامیه بر سلامتی بدن:

 

1) فیبر موجود در بامیه به حفظ قند خون کمک می کند؛ بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش می دهد، پس برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

 

2) موسیلاژ(یک نوع فیبر) موجود در بامیه به کلسترول غذا متصل شده و جذب آنرا کاهش می دهد. همچنین باعث دفع سموم از بدن می شود. اثر بامیه درکاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است زیرا مثل داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد.

 

3) بسیاری از متخصصان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده شروع می شوند. فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی چون بواسیر و دیورتیکولیت* را بشدت کاهش می دهد.

معمولاً برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست،مصرف سبوس گندم توصیه می شود که امکان دارد دیواره روده را حساس کند. ولی موسیلاژ موجود در بامیه روده را نرم کرده و خروج مدفوع را آسان می سازد.

 

4) اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند. ویتامینC نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد. در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی نیز می شود.

 

5) برای حفظ اثرات مفید بامیه و آنزیمهای هضمی آن، باید آن را خیلی کم بپزید یعنی با حرارت کم یا با بخار ملایم پخته شود. بعضی افراد بامیه را خام مصرف می کنند. ولی اگر خواستید آن را سرخ کنید، از مقدار کمی روغن زیتون یا روغن گیاهی برای سرخ کردن آن استفاده کنید.

 

* دیورتیکولیت : التهاب دیورتیکول ها( کیسه های گرد فتق مانند در دیواره مخاط روده بزرگ) است که در اثر تجمع باکتری ها و سایر محرک های داخل دیورتیکول ها ایجاد می شود و باعث درد، نفخ، تهوع، یبوست، اسهال و تب می شود.

خواص درمانی بامیه|خواص دارویی بامیه|فواید بامیه

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 


  
  

همه چیز درباره آمپول متیل پردنیزولون استات، مصارف و عوارض آن

در این مطلب سایت یورفان سعی کرده است اطلاعات مفیدی در رابطه با آمپول متیل پردنیزولون استات، مصارف و عوارض آن، در اختیار بازدیدکنندگان محترم قرار دهید.

متیل پردنیزولون (به انگلیسی: Methylprednisolone) (از مشتقات متیله پردنیزولون)

 

رده درمانی: گلوکوکورتیکوئیدها

اشکال دارویی: آمپول

موارد مصرف

متیل پردنیزولون برای خواص ضدالتهابی و اثراتی که در سرکوب دستگاه ایمنی بدن دارد به‌کار می‌رود. متیل پردنیزولون کمک می‌کند تا تورم، قرمزی، خارش، و واکنش‌های حساسیتی کاهش یابند. متیل پردنیزولون همچنین در درمان بیماری‌های گوناگونی مثل آسم، آرتریت، مشکلات پوستی، حساسیت شدید، و برخی سرطان‌ها کاربرد دارد.

مکانیسم اثر

مانند سایر گلوکوکورتیکوئیدها عمل می‌کند.

عوارض جانبی آمپول متیل پردنیزولون استات

اختلالات بینائی، عوارض گوارشی، پوکی استخوان، دیابت بی مزه، افزایش فشار خون، واکنشهای آلرژیک، عفونتهای موضعی یا سیستمیک، سندرم کوشینگ، ادم، آتروفی بافتی، زخم یا خارش در محل تزریق، علائم التهاب و تاخیر در بهبود زخمها، تهوع و استفراغ؛ تورم پاها و ساق ها؛ افزایش وزن سریع؛ یا اختلالات قاعدگی (دوره ماهانه)

متیل پردنیزولون استات

نام ژنریک: متیل پردنیزولون استات
نام تجاری: -
شکل دارویی: آمپول سوسپانسیون 40 میلی گرم در 1 میلی لیتر
طبقه بندی فارماکولوژیک: گلوکوکورتیکوئید
طبقه بندی درمانی: ضد التهاب، سرکوب کننده سیستم ایمنی
طبقه بندی مصرف در بارداری: رده C

فارماکولوژی

اثر ضد التهاب: متیل پردنیزولون ساخت آنزیمهای لازم برای کاهش پاسخ التهابی را تحریک می کند.این دارو با کاهش فعالیت و حجم سیستم لنفاتیک، سیستم ایمنی را سرکوب کرده و در نتیجه موجب بروز لنفوسیتوپنی(عمدتا لنفوسیت T)، کاهش غلظت ایمونوگلوبولین و کمپلمان و کاهش عبور کمپلکسهای ایمنی از غشاهای پایه می شود. متیل پرینیزولون احتمالاًبا کم کردن واکنش بافت به تداخل های آنتی ژن – آنتی بادی نیز سبب سرکوب سیستم ایمنی می شود.
متیل پردنیزولون یک گلوکوکورتیکوئید دارای فعالیت متوسط است.این دارو هیچگونه فعالیت مینرالوکوتیکوئیدی ندارد، ولی فعالیت گلوکوکورتیکوئیدی آن زیاد و حدود 5 برابر هیدروکورتیزون با وزن معادل است. این دارو عمدتا بعنوان یک داروی ضد التهاب و سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می شود.

فارماکوکینتیک:

پخش: به سرعت در عضله ،کبد، پوست، روده، و کلیه ها انتشار می یابد.آدرنوکورتیکوئیدها در شیر ترشح می شوند و از جفت عبور می کنند.
متابولیسم: در کبد به متابولیتهای سولفات و گلوکورونید غیر فعال متابولیزه می شود.
دفع: متابولیتهای غیر فعال و مقادیر کمی از داروی متابولیزه نشده از طریق کلیه ها دفع می شوند.مقادیر بسیار کمی از دارو از طریق مدفوع دفع می شوند.نیمه عمر بیولوژیک دارو 36-18 ساعت است.

موارد مصرف:

• التهاب
• شوک
• درمان یا کم کردن نواقص حسی و حرکتی ایجاد شده بوسیله صدمه حاد نخاعی
• داروی کمکی در درمان پنومومنی و پنوموسیستیس کارینی

موارد منع مصرف:

حساسیت مفرط به اجزای فرآورده های آدرنوکورتیکوئید،عفونت سیستمیک قارچی و در نوزادان نارس
*تزریق وریدی و تزریق داخل فضای نخاعی-مغزی منع مصرف دارد.

احتیاط:

زخم گوارشی، بیماری کلیوی ، فشار خون بالا،پوکی استخوان،دیابت،اختلالات ترومبوآمبولیک،حملات تشنجی ، میاستنی گراو ، نارسایی قلبی، سل ، کم کاری تیروئید ، سیروز کبدی، بی ثباتی روانی ، دیورتیکولیت،کولیت اولسراتیو، عفونت هرپس سیمپلکس چشمی

تداخلات دارویی:

گلوکورتیکوئید ها متابولیسم ایزونیازید و سالیسیلات ها را افزایش می دهند . این دارو سبب افزایش قند خون می شود. بنابراین،تنظیم مقدارمصرف انسولین و داروهای خوراکی پایین آورنده قند ، به هنگام مصرف همزمان این داروها ضروری است. متیل پرینیزولون ممکن است کمی پتاسیم خون ناشی از داروهای مدر را تشدید کند. باربیتوراتها،فنی توئین و ریفامپین در صورت مصرف همزمان با متیل پرینیزولون ، ممکن است موجب کاهش اثرات کورتیکواستروئید شوند زیرااین داروها متابولیسم کبدی را افزایش می دهند. مصرف همزمان با استروژن ها ممکن است متابولیسم آن را کاهش دهد. استفاده توام با ترکیبات آنتی کولین استراز می تواند ضعف زیادی ایجاد کند. در دوره مصرف کورتیکوستروئید از واکسنها استفاده نگرد به دلیل آنکه کارایی واکسن در این دوران کم می شود.

عوارض جانبی:

اعصاب مرکزی: احساس سرخوشی،بی خوابی ، سردرد، تغییرات ذهنی ، عصبانیت ، بیقراری
قلب- عروقی: افزایش فشار خون ، آریتمی، ایست قلبی کشنده و کلاپس گردش خون(بدنبال دوزهای بزرگ و تزریق وریدی سریع)، ترومبوآمبولی و ترومبوفلبیت
پوست: تاخیر در بهبود زخم،آکنه،بثورات پوستی ،هیرسوتیسم
گوش،حلق،بینی،چشم: آب مروارید، گلوکوم
دستگاه گوارش: افزایش اشتها،تهوع،استفراغ،پانکراتیت
متابولیک: کمی پتاسیم خون،افزایش قند خون،توقف رشد در کودکان،عدم تحمل کربوهیدرات،هیپوکلسمی،حالت کوشینگوئید
عضلانی – اسکلتی: ضعف، استئوپروز
تناسلی-ادراری: بی نظمی قاعدگی
سایر عوارض: بی کفایتی حاد غده فوق کلیوی ممکن است با افزایش استرس(عفونت،جراحی،ضربه)یا قطع ناگهانی مصرف دارو بعد از مصرف طولانی مدت آن بروز کند،ابتلا به عفونتها.

نحو? نگهداری:

دور از نور و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری گردد. از یخ زدگی محافظت گردد.

بسته بندی:

آمپول 40 میلی گرم در 1 میلی لیتر : بسته بندی تک عددی

خواص آمپول متیل پردنیزولون استات|کاربردهای آمپول متیل پردنیزولون استات|عوارض آمپول متیل پردنیزولون استات|مضرات آمپول متیل پردنیزولون استات|علت تجویز  آمپول متیل پردنیزولون استات|  متیل پردنیزولون استات چیست؟

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 


  
  
<      1   2   3   4      >